İhale Bilgileri
Hızlı Ödeme
Hizmet Haritası
E-Doğrudan Temin
İmar Planı Tadilatı
Evlilik Başvurusu
İstek ve Öneri Başvurusu
E-Dilekçe
Borç Sorgulama / Ödeme
Geçmiş Dönem Ödemelerim
Makbuz Doğrulama
Beyanname
Beyanname Görüntüleme
Evrak, İstek ve Öneri Takibi
Meclis Kararları
EPKAS
EPKAS Kullanım Kılavuzu
İmar Planı Askı Listesi
E-ÇAP
Arsa (m²) Rayiç Değerleri
E-İmzalı Belge Doğrulama
Kent Rehberi
Kütüphane Kitap Sorgulama
Spor Okulları Başvuru
Çok Yaşa Bebek
İmar Durum Sorgulama
Arama Sonuçları
SELÇUKLU BELEDİYESİ’NDE ELEKTRONİK İMZA DÖNEMİ
13/02/2014
Selçuklu Belediyesi 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren kurum içi ve kurum dışı yazışmaları hızlandırmak amacıyla Elektronik Belge Yönetim Sistemi ve Elektronik İmza sistemine geçti.
Selçuklu Belediyesi, belgelerin elektronik ortamda üretilmesi, iletilmesi ve arşivlenmesini sağlamak, kurum içi ve kurum dışı yazışmaları hızlandırmak amacıyla elektronik belge yönetim sistemi ve elektronik imza uygulamasını başlattı. 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren belediye içerisindeki tüm birimler ile ilgili iç ve dış yazışma işlemleri otomasyon üzerinden gerçekleşiyor. Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile elektronik ortamda hazırlanan evraklar, güvenli elektronik imza ile imzalanıyor ve dolaşıma sunuluyor. Evrakların elektronik ortamda üretilmesi ve iletilmesi birimler arası iletişimin daha hızlı olmasını ve bürokratik işlemlerde geçen zaman kaybını en aza indiriyor. Bu sayede emek, zaman ve kırtasiye israfının önüne geçiliyor.
Selçuklu Belediyesi’nce yapılan açıklamada, “Resmi yazışma kurallarına uygun olarak hazırlanan evrak ve eklerini içeren tüm belgeler ve dokümanlar elektronik ortamda oluşturuluyor ve dolaşıma sunuluyor. Bu sayede evrakların hızlı dolaşımı sağlanıyor, bürokratik işlemlerde geçen zaman kaybı en aza indiriliyor. 23 Ocak 2004 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan ve 23 Temmuz 2004 tarihinde yürürlüğe giren “5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'na" uygun olarak elektronik ortamda üretilen tüm dokümanlar, imzalanarak belge vasfını kazanıyor. Elektronik imza, kanunen ıslak imzanın taşıdığı tüm hak ve sorumlulukları kapsıyor. Üretilen tüm evraklar sistem tarafından elektronik olarak Saklama Planlarına uygun şekilde arşivleniyor” denildi.
Tüm kurumların elektronik belge yönetim sistemini kullanmaya başlanması halinde kurumlarla tam bir entegrasyon sağlanabilecek, bu sayede kurumlar arası iletişim elektronik ortamda anlık olarak gerçekleştirilebilecek. Evraklar elektronik ortamda hazırladığı için daha hızlı, daha güvenli transferi sağlanacak ve posta işlemlerine gerek duyulmayacak. Kurumda işlem yaptıran kişi ve kurumlar işlemlerinin her aşamasını elektronik ortamda takip edebilecekler. Arşivleme elektronik ortamda yapılacağından gerekli olan tüm materyaller (dolaplar, dosyalar, arşiv odası, vs...) azalacak ve evrakların kaybolması, yıpranması, ulaşılamaz hale gelmesi gibi sorunlar yaşanmayacak.
Son Haberler
05/06/2025
Başkan Pekyatırmacı’dan Kurban Bayramı Mesajı
05/06/2025
Başkan Pekyatırmacı belediye personeli ile bayramlaştı “Bu Kadim Şehrin Geçmişine Layık, Geleceğine Umut Olacak Hizmetleri Hayata Geçiriyoruz”
04/06/2025
Selçuklu Belediyesi Bayram Öncesi Hazırlıklarını Tamamladı
03/06/2025
Selçuklu’da Sanayi Esnafı Atık Yönetimi Konusunda Bilgilendiriliyor
03/06/2025
Türkiye Örnek Gösterilen ‘İlk Adım Ebe Gebe Okulu’nun bir yenisi daha Konya’ya kazandırılıyor Selçuklu Belediyesi’nden “Aile Yılı”na Anlamlı Katkı